1908-tólNAPJAINKIG

ÁTALAKULÁS HAGYOMÁNYOS JÁRMŰGYÁRTÓBÓLMODERN ELEKTROMOS GÉPJÁRMŰVEKET GYÁRTÓ VÁLLALATTÁ

Cégünk története a professzionális taxik gyártásával kezdődik; az évtizedek során olyan haszongépjárműveket gyártottunk, amelyek a teljesítmény, a funkcionalitás és a kivitelezés páratlan ötvözetét képezik.

Habár cégünk neve az idők folyamán változott, az alapelveink változatlanok maradnak: a konkrét igényeknek leginkább megfelelő, célirányos járművek gyártása, a megbízhatóság, a kényelmes munkakörülmények és a legjobb utasélmény biztosítása.

A múltban felhalmozott tudásunkra és tapasztalatainkra alapozva, amely újabban kiegészült a világhírű Geely cég know-how-jával, céltudatos és innovatív mérnöki munkával folytatjuk összes járműtípusunk megújítását, hogy Európa piacvezető cégévé váljunk a környezetbarát járművek területén.

LEVC története

1908

A KEZDETEK

Miután évekkel korábban megalapították a nagy-Britanniai Mann and Overton’s Garage céget, JJ Mann és Tom Overton taxikereskedők elkezdték a londoni taxisoknak szánt járművek behozatalát Franciaországból és Németországból.

1908-ban a két vállalkozó egy speciális taxitípust alakított ki a 12/16 LE-s Unic alapján, amelyet kifejezetten a két évvel korábban bevezetett londoni előírásoknak (Conditions of Fitness) megfelelően terveztek.

LEVC története

1948

AZ EREDETI

A Mann & Overton megbízta az Austin Motor Company céget egy új taxialváz, az FX tervezésével és megépítésével.

Az Austin megállapodott a Carbodies járműgyártó céggel - amelyet Bobby Jones alapított 1919-ben az angliai Coventry-ben - egy teljesen acélból készült karosszériájú taxi megépítéséről.

A Mann & Overton, az Austin és a Carbodies megállapodtak, hogy az új taxikat a Carbodies Coventry-ben található üzemében gyártják, és az egész országban forgalmazzák.

A „fekete (londoni) taxi” kifejezést először az FX harmadik változatára, az FX3 taxira használták, amelyet 1948-ban dobtak piacra.

LEVC története

1958

A FELSÉGES

Az FX4 tervezése 1956-ban kezdődött, az első elkészült járművet két évvel később mutatták be.

1977-ben, II. Erzsébet királynő trónra lépésének 25. évfordulója alkalmából, egy különleges Ezüstjubileumi FX4-es taxit építettünk, amelyet először Károly walesi hercegnek, a trónörökösnek mutattunk be.

Károly herceg megkerülte a Buckingham-palotát Nagy-Britannia egyetlen Ezüstjubileumi taxijával, miközben a taxi hivatalos sofőrje, Ted Ritchie, a hátsó utastérben foglalt helyet. A járművet ingyen használták a királynő ezüstjubileumi ünnepségeihez kapcsolódó adománygyűjtő rendezvényeken, majd normál taxiként működött tovább.

LEVC története

1989

A KLASSZIKUS

A Manganese Bronze Holdings Plc. 1972-ben megvásárolta a Carbodies céget, később a Mann & Overton-t is, majd 1985-ben megalapította a London Taxis International (LTI) céget.

Amikor az Austin dízelmotor gyártása megszűnt, a Carbodies bevezette először az új Nissan dízelmotort, majd 1989-ben piacra dobta a Fairway taxit.

A Fairway volt az FX4 legtöbb példányban eladott változata, és ez volt az első olyan LTI által gyártott jármű, amelynek tervezésénél figyeltek az akadálymentességre, és egy teljesen behúzható kerekesszék-rámpát építettek be a járműbe.

A mai napig ezt a modellt tartják sokan „a londoni taxinak”.

LEVC története

1997

AZ ÚJ GYEREK

Majdnem 40 év után a cég bemutatta első teljesen új generációs taxiját, a TX1-et.

Ennek a járműnek a tervezése mindössze 28 hónapot tartott. A végeredmény egy olyan szalonkocsi lett, amely kényelmes, biztonságos és optimális munkakörnyezetet nyújt a sofőrnek.

LEVC története

2002

A FRISSÍTÉS

Kigurult az útra a TXII Ford motorral, hogy megfeleljen az akkori kibocsátási normáknak.

További fejlesztések ennél a modellnél: motorvezérlőbe épített lopásgátló rendszer és a teljes szélességű üveg a hátsó ajtókon.

LEVC története

2006

ÜDVÖZÖLJÜK A GEELY-T!

2006 szeptemberében az MBH egy vegyesvállalat létrehozását jelentette be a kínai Geely Auto céggel, Kína legnagyobb magántulajdonban lévő autógyártójával. A vegyesvállalat egy új gyárat épített Sanghajban azzal a céllal, hogy taxikat gyártson a kínai és a nemzetközi piacra.

LEVC története

2007

AZ ÚJ GENERÁCIÓ

A 2007-ben bemutatott TX4 frissített formatervet, hatékonyabb motort és továbbfejlesztett felfüggesztést kapott.

2010 novemberében, több mint egy évszázad elteltével, a cég nevéből törölték a „Mann & Overton” kifejezést, az új cégnév a The London Taxi Company (LTC) lett.

Járműveink büszkén mutatkoztak be a 2012-es Londoni Olimpia záróünnepségének központi színpadán, a Spice Girls együttes a mi speciálisan előkészített taxijaink tetején tartotta előadását.

LEVC története

2013

ELKÖTELEZETTSÉG AZ EGYESÜLT KIRÁLYSÁG MELLETT

2013-ban a cég tulajdonosi szerkezete átalakult. A Geely - amely már akkor is 20%-ban birtokolta a fekete taxikat gyártó céget - megvásárolta a Manganese Bronze Holdings által birtokolt fő tulajdonrészt.

Abban az évben további beruházások következtek, jelentős fejlesztés történt a Coventry-i gyárakban, és kb. 66 új munkahely jött létre. Az új TX4 modell gyártásának hivatalos megnyitóján részt vett Li Shufu, a Geely csoport elnöke, és Vince Cable vállalkozásügyi miniszter.

LEVC története

....

A GEELY ELNÖKE TALÁLKOZIK A BRIT MINISZTERELNÖKKEL

David Cameron brit miniszterelnök egy kínai állami látogatás alkalmával Sanghajban találkozott a Geely csoport elnökével, Li Shufuval.

Cameron úr és Li elnök megbeszélése a vállalat termelésére, a globális értékesítésre és a jövőbeli fejlesztési tervekre összpontosított.

LEVC története

2017

AZ ÚJ NÉV ÉS LOGO GLOBÁLIS AMBÍCIÓKAT JELEZNEK

LEVC - megszületik a London EV Company; egy olyan név, amely tiszteletben tartja örökségünket és a jövőnket az új elektromos járműveknek szenteli.

Ugyanebben az évben a vállalat elkezdte megvalósítani ambiciózus haszongépjármű-stratégiáját, amelynek lényege az elektromos járművekre való zökkenőmentes váltás az egész világon.

LEVC története

....

A VÁLTOZÁSOK ÉVE

A LEVC új globális központja 2017-ben nyílt a Coventry-hez közeli Ansty-ben. Ez az egyetlen autógyár az Egyesült Királyságban, amely csak elektromos járműveket gyárt, és amelybe eddig több mint 500 millió font (kb. 156 milliárd Ft) befektetés történt.

Gyártó, minőségellenőrző és tesztelő létesítmények vannak itt, emellett itt van a Geely haszongépjárműgyártó csoport könnyű alumíniumgyártásra és elektromos gépjárművekre szakosodott kutató és fejlesztőközpontja is.

LEVC története

....

REKORDTELJESÍTMÉNY

A hamarosan piacra kerülő TX elektromos taxis prototípusa történelmet írt a 2017-es Goodwood Festival of Speed-en (autóversenyek színhelye) azzal, hogy első elektromos taxiként sikerült feljutnia a hírhedt „Dombon”.

LEVC története

2018

AZ ELEKTROMOS

Nagy-Britanniában fejlesztettük ki, terveztük meg, és gyártottuk le világelsőként a nulla károsanyag-kibocsátással rendelkező elektromos taxit, amely 2018 januárjában került piacra.

Ez jelentős mérföldkövet jelentett a londoni taxi életében. A londoniaknak először adatott meg, hogy hihetetlen kényelemben utazzanak a város utcáin, körülvéve a legkorszerűbb technológiával, biztonságban, és azzal a tudattal, hogy egy modern, a világ leginkább környezetbarát taxijában ülnek.

A forradalmi eCity technológiával működő TX taxi 100%-ban képes károsanyag-kibocsátásmentes városi közlekedésre, így teljes mértékben megfelel a jövőbeni, fenntartható városokkal szemben támasztott követelményeknek.

LEVC története

....

KIRÁLYI LÁTOGATÁS

A LEVC büszkén látta vendégül Károly királyi fenséget, walesi herceget, aki megismerte új társaságunkat és jövőképünket, mielőtt körutat tett a gyárban.

Károly herceg találkozott tanoncokkal és szakképzett dolgozókkal is, akik elmagyarázták az egész gyártást, a precíz technológiát és az ellenőrzési folyamatot. A trónörökös örömmel látta, hogy gyakornoki programjaink arra ösztönzik a fiatalokat, hogy a gyári munkában karrierlehetőséget lássanak.

A főfogadáson az összegyűlt személyzet jelenlétében a királyi fenség leleplezte a látogatást megörökítő egyedi emléktáblát.

LEVC története

2019

EGY ÚJ FEJEZET

2019. február 4-én új fejezet kezdődött cégünk életében, amikor Joerg Hofmann lett a Geely cégcsoport haszongépjármű részlegéhez tartozó LEVC vezérigazgatója.

Joerg úrnak értékes tapasztalatai vannak az értékesítés és marketing, terméktervezés, gyártás és nemzetközi működés terén, hisz különböző beosztásban 17 évig dolgozott a GM-nél és a luxusautókat gyártó Audinál, többek között a brazíliai és az ausztráliai telephelyeken is.

LEVC története

....

ÚJ JÁRMŰ, ÚJ PIACOK

Az elektromos taxi alapján és továbbra is az eCity technológiát alkalmazva, dobtuk piacra a TX Shuttle-t („ingázós taxi”). Lehetőséget kínál a mobilitást és transzfert kínáló szolgáltatásoknak, hogy ügyfeleik egyedi igényei szerint szabják testre a járművet. Ez teszi a TX Shuttle-t ideálissá a megrendelésre dolgozó utasszállítók és taxis szolgáltatók számára Európában és a világ többi részén.

LEVC története

....

AZ LEVC VENDÉGE VOLT A BRIT MINISZTERELNÖK

A LEVC vendége volt Boris Johnson miniszterelnök, aki meglátogatta modern gyárunkat. A miniszterelnököt – aki nagyon pozitívan beszélt cégünkről és termékeiről, és a TX elektromos taxikat „csodálatos gépeknek”" nevezte – Joerg Hofmann vezérigazgató látta vendégül.

LEVC története

....

A REKORDDÖNTŐ ÉV

2019-ben az LEVC hónapról hónapra egyre több TX elektromos taxit adott el, a teljes évben eladott taxik száma elérte a rekordnak számító 2507 darabot, amely az előző évi értékesítés több mint kétszerese.

A TX nemcsak Londonban, hanem az Egyesült Királyságban és a tengerentúlon is sikeresnek bizonyult, a német, francia, svájci, dániai, közel-keleti és japán taxis és járműmegosztást kínáló cégeknek egyre több darabot sikerült eladni.

LEVC története

2020

ÚJ ÉVTIZED, ÚJ JÁRMŰ

A LEVC piacra dobja első elektromos haszongépjármű-sorozatát.

A VN5 készen áll arra, hogy forradalmasítsa a közepes méretű furgonok piacát. Az eCity technológia tökéletes megoldást jelent a zöld logisztikában, mivel elképesztő tartósságot, nagy teherbírást és a hatótávnövelő segítségével több mint 480 km-es (300 mérföld) hatótávot kínál kizárólag elektromos meghajtással (a benzines hatótávnövelő is a villanymotort tápláló akkumulátort tölti).